YÖK’ten “Yükseköğretimin Uluslararasılaşması” Raporu
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından düzenlenen “Yükseköğretimde Uluslararasılaşma ve Türkiye’deki Üniversitelerin Uluslararası Görünürlüğü” çalıştayı sonuçları rapor olarak yayınlandı.
Türkiye’yi uluslararası arenada yükseköğretimde ön sıralara yerleştirmek amacıyla düzenlenen “Yükseköğretimde Uluslararasılaşma ve Türkiye Üniversitelerinin Uluslararası Görünürlüğü Çalıştayı” kapsamında hazırlanan raporda, uluslararası öğrenciler, kampüs ortamlarını uluslararası öğrencilere dönüştürmek, nitelikli uluslararası akademisyenleri ve öğrencileri çekmek. Üniversitelerin cazip hale getirilmesi, küresel iş birliği alanlarının artırılması, ortak diploma ve staj programları, hareketlilik programları ve istihdam olanaklarının artırılması konularında değerlendirmeler ve önerilerde bulunulmaktadır.
Müfredatın uluslararasılaşmasını kolaylaştırmak, Türkiye’nin tarihini, kültürünü ve sosyal hayatını öğrenmek ve Türkiye’deki hayata uyum sağlamak amacıyla uluslararası öğrencilerin zorunlu birinci dönem kültür dersi almaları önerisinin sunulduğu raporda , uluslararası öğrencilere sağlanan ek hizmetlerin iyileştirilmesinin değeri vurgulanmıştır.
YÖK’ün Raporuna göre Yerleşkeler uluslararası öğrencilerin hayatını kolaylaştıracak şekilde düzenlenmelidir.
Raporda, kampüslerin uluslararası öğrencilerin hayatını kolaylaştıracak şekilde düzenlenmesi, bu kapsamda uluslararası öğrencilerin daha fazla harcama yapmalarını teşvik etmek için çok dilli tabelaların yaygınlaştırılması ve uluslararası öğrenciler için konaklama tesislerinin geliştirilmesi gerektiği belirtiliyor. Kampüste zaman geçirmek, sportif ve kültürel faaliyetlere katılmak ve ayrıca yerli ve yabancı öğrenciler tarafından dil ve dil ve kültür faaliyetleri. Kültürel değişim ortaklığı, kültürel tanıtım günleri ve uluslararası öğrencilerin kulüpler kurması gibi uygulamaların yaygınlaştırılması önerildi.
Erasmus+ merkezi projeleri gibi uluslararası işbirliklerini teşvik eden programların üniversitelere bildirilmesi gerektiğinin belirtildiği raporda, yükseköğretim kurumlarının bölgesel çeşitliliğin alındığı alanlarda güçlü/uzmanlaşmış olduğu alanlarda işbirliği ilişkilerinin güçlendirilmesinin önemi vurgulandı. dikkate alındığı vurgulanmıştır.
Ortak diploma programının geliştirilmesine yönelik örnek uygulamaların paylaşılması ve üniversitelerin teşvik edilmesi tavsiye edilen raporda, Türkiye’deki nitelikli uluslararası öğretim üyesi sayısının artırılması ve kalıcılığının sağlanması için gerekli süreç ve süreçler, istihdam koşulları, personel hakları, çalışma saatleri, atama ve terfi kriterleri ile sözleşme şartlarının iyileştirilmesi gerektiği kaydedildi.
Başarılı uluslararası öğrencilerin üniversitelerde yarı zamanlı olarak çalışabilmelerine ve Türkiye’de lisans eğitimi almış başarılı öğrencilerin Türkiye’de lisansüstü eğitim almalarının alt yapısını artırmaya yönelik önerilerin yer aldığı raporda, Erasmus+ programlarının yanı sıra ikili işbirlikleri, öğrencilerin uluslararası staj deneyimlerini arttırmak için farklı kurum ve kuruluşlarla yapılmaktadır. Yurt dışı temsilcilikler aracılığıyla staj ve istihdam imkanlarına ilişkin bilgi akışının artırılmasına değinildi. (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)