Ekonomi

“Yıl sonuna kadar 150 milyar TL işlem hacmi ve 130 bin üye işyeri hedefliyoruz”

Iyzico CCO’su Şebnem İtimat Dağ, 2023 yılı sonuna kadar hedeflerinin 150 milyar TL’lik bir hacme, 130 bin üye işyerine ve 6 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşmak olduğunu söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Sefer Yüksel’in hazırlayıp sunduğu Finansal Teknoloji programına konuk olan Dağ, 2022 yılını yaklaşık 70 milyar TL’lik bir hacim ve 100 bini aşkın üye işyeri ile kapattıklarını hatırlattı. Yılın ilk 5 ayında beklentilerinin oldukça üzerinde bir performans olduğunu vurgulayan Dağ, bu performansın yılın geri kalan döneminde de devam etmesini beklediklerini söyledi.

Online alışveriş, giyim ve elektronik eşyalarda yük harcamak

Dağ, giyim ve elektronik ürünlere yapılan harcamaların e-ticaret tarafında çok fazla olduğunu gözlemlediklerini sözlerine ekledi. BKM’nin bilgilerine bakarak, yılın ilk çeyreğinde online alışverişte yüzde 127’lik bir büyüme yaşandığına işaret eden Dağ, internet üzerinden yapılan toplam alışverişin yüzde 27’sine ulaşıldığını söyledi.

“İyzico, 10 yılda Türk fintech departmanına çok şey kattı”

iyzico’nun bu yıl 10. yılını kutladığını belirten Dağ, “On yıl önce sadece dijital ödemelere odaklanıp iş kurmak, bu alanda yer edinmek ve bu pazarı oluşturmak tamamen ezber bozan bir hamleydi. Günümüze baktığımızda inovasyon ruhunu koruyarak Türk fintech sektörüne birçok katkı sağladık. Bu noktada finansal teknolojiler en hızlı büyüyen ve en çok yatırım yapılan alanların başında geliyor.”
Iyzico’nun finansal hizmetleri demokratikleştirmek ve erişilebilir kılmak için bu yola çıktığını vurgulayan Dağ, “İlk odak alanımız ödemeler oldu. 10 yıl öncesinden bugüne baktığımızda bunu başardığımızı düşünüyor ve bundan gurur duyuyoruz. Bundan sonraki süreçte de bu misyonla devam edeceğiz. Devrim yaptığımız alan sanal POS. Özellikle KOBİ’lerin e-ticarete girmelerini ve ödemelerini kolay bir şekilde almalarını sağlayan süreç, eser ve teknolojiyi tanıttık. Ardından e-ticaretteki güven sorununu çözdük. Butiklerden ve küçük üreticilerden eser almak konusunda herkesin çekinceleri vardı. Korumalı alışveriş hizmetimiz ile bu sorunu aştık. Bu hizmet ile tüketicilere ‘Siparişim gelecek mi, kart bilgilerim çalınacak mı?’ Korkuları ortadan kalktı” dedi.

‘Yüzde 37 daha hızlı ödeme sağlıyoruz’

2020 yılında iyzico ile öde dijital cüzdan ürünü ile daha çok üye işyerleri tarafında faaliyet gösteren iyzico’nun da tüketici markası olma yolunda ilerlemeye başladığını belirten Dağ, bu dijital cüzdanın şu anda 35 bin üye işyerinde kabul edildiğini söyledi. ve 4 milyon kayıtlı kullanıcısı olduğu. Dağ, üye işyerlerine sundukları deneyim sayesinde ödemenin yüzde 37 daha hızlı tamamlandığını vurguladı.

“Amacımız KOBİ’lerin büyümesini ve dijitalleşmesini desteklemek”

iyzico’nun önümüzdeki 10 yılda hedefinin portföylerindeki KOBİ’lerin büyümesine ve dijitalleşmesine destek olmak olduğunu belirten Dağ, “Bunu sadece finansal ürün ve hizmetler alanında değil, daha tamamlayıcı hizmetler kapsamında da söylüyoruz. Hizmetler. KOBİ’lerin büyüme yolculuğunda yol arkadaşı olmak istiyoruz. Tüketici tarafında ise alışveriş dünyasını ve deneyimini kucaklamak istiyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu