Yaşam

Türkiye’nin En Tehlikeli Yolları

Araba kullanmak, bilhassa her gün tıpkı rotaları kullandığımızda oldukça monotondur. Birçoğumuzun şimdi keşfedemediği pek çok yol var ve kimileri geçerken on defa düşünmenize neden olacak özelliklere sahip.

Bir uçurumun kenarında ya da yüzlerce kilometre boyunca ıssız olan bu yollar güvenlik açısından da hiçbir tedbire sahip değil.   

Tek bir yanlış hareketinizde hayatınıza mal olabilecek, Türkiye’nin en tehlikeli 10 yolu:

Sadece Türkiye’nin değil birebir vakitte dünyanın en tehlikeli yollarından biri: Bayburt-Of Yolu

Yolun resmi ismi D915 yoludur. Dağ eteklerinde yer alan yol yüzlerce kilometre sürüyor, hiçbir muhafaza yok ve tam 29 virajdan oluşuyor. 

Keskin zikzaklarla dolu Kuş Yuvası Geçidi

Yaklaşık 1400 metre yükseklikte yer alan geçit hayli dardır. Konya Karapınar- Antalya Gümüşkavak yolu üzerinde yer alıyor. Geçit dar olduğu için ekseriyetle adrenalin tutkunu motorseverler tarafından kullanılıyor.

Her mevsim yağışlı ve nemli yol: Ilgaz Dağları Geçidi

Batı Karadeniz’in en büyük dağı olan Ilgaz Dağları’nda bulunan geçit, 1875 metre yüksekliktedir. Yazın bile oldukça nemli ve yağışlı bir yoldur.

Türkiye’nin en uzun tüneli burada bulunuyor: Ovit Dağı Geçidi

2640 rakımında olan geçit, Türkiye’nin kuzeydoğusunda Rize ile Erzurum ortasında yer alıyor.

Yapımı tam 132 yıl süren Kemaliye Taş Yolu

Türkiye’nin ve hatta dünyanın en şiddetli yolları ortasında gösterilen ve Kemaliye-Divriği ortasında bulunan yol, 38 tünele sahip. Birebir vakitte onlarca viraj ve uçurumlarla doludur. Taş yol hem araçla hem de yaya olarak geçilebilir.

Karadeniz ile Doğu Anadolu’yu birbirine bağlayan yol: Kop Dağı Geçidi

Erzurum dolaylarında ve 2409 metre rakımda yer alır. Kışın en sert yaşandığı bölgelerden birinde bulunan geçidin arazisi epeyce engebeli olduğu için Türkiye’nin en tehlikeli yolları ortasında yer alıyor.

Belli bir yerinden sonra bu yolu bisikletlerle tamamlamak zorunda kalabilirsiniz: D-687 Yolu

Beyşehir ve Taşağıl ortasındaki 148 kilometre uzunluğundaki bu dağ yolunun 94 km’lik kısmı asfalttır, 22 km’lik kısmı ise çakıllıdır ve bu kısım, ülkemizdeki ve dünyadaki bisikletçiler ortasında hayli ünlüdür.

İlginç bir öyküsü olan geçit: Yağdonduran Geçidi

1750 metre yükseklikte yer alan yolun isminin farklı bir kıssası var. Rivayete nazaran Osmanlı vaktinde Sivas’a giden bir kervan burada bulunan bir çeşmenin başında konaklamış, yemekten sonra çeşmeden içtikleri su çok soğuk olduğu için kervandakilerden birinin midesindeki yağ donmuş ve adam ölmüş. İşte bu yüzden buraya Yağdonduran Geçidi denmiş.

Yılın 5-6 ayı kapalı kalan geçit: Zigana Geçidi

Tarihi İpek Yolu’nun en değerli yollarından biri olan geçit, Orta Anadolu ile Doğu Karadeniz ortasındaki ilişkiyi sağlıyor. Rakımı 2032 metredir. Yer yer daralan ve keskin virajları bulunan yol, kışın hayli tehlikelidir ve mevsimin muhakkak bir kısmında kapalıdır.

Günümüzde ekseriyetle ulaşım için geçitten daha alçak rakımda yer alan Zigana Tüneli kullanılıyor. Bu tünelin bir ucundan girerken hava günlük güneşlikken öbür ucundan çıktığınızda yağmur, karla müsabakanız epey olağandır.

Karadeniz’in Akdeniz’e açılan kapılarından biri: Geminbeli Geçidi

Karadeniz ve Akdeniz’i birbirine bağlayan yol olarak bilinen geçit, 2010 rakımında yer alıyor. Hayli dar ve engebeli yollara sahiptir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu