Ekonomi

Citi, tarifelerin etkisine rağmen bu sektörün cazibesini koruduğunu söylüyor

Investing.com — Citi, yeni tarifelerin tüketici harcamalarını olumsuz etkilemesine rağmen bu sektörün cazibesini koruduğunu belirtiyor.

Aracı kurum, ABD’li reklam devleri Omnicom ve Interpublic Group için Al tavsiyesiyle analizlerine yeniden başladı.

Citi, ABD reklam harcamalarının 2025’te tarife öncesi tahminlerin yaklaşık %6 altında, 2026’da ise %5 daha düşük gerçekleşmesini bekliyor.

Citi, her iki şirket için de gelir tahminlerini %3 düşürdü. Buna göre Omnicom’un organik büyümesinin 2025’te sadece %1, Interpublic’in ise %3,5 düşüş göstermesi bekleniyor. Bu rakamlar hem şirket rehberliğinin hem de piyasa tahminlerinin altında.

Bu temkinli görünüme rağmen Citi, birleşme sonrası oluşacak şirketin değerinin altında işlem gördüğünü belirtti.

Citi şunları yazdı: “Birleşme sonrası OMC şu anda 2026 hisse başı kazancının yaklaşık 9 katı seviyesinde işlem görüyor.” Ayrıca, hissenin bu kadar düşük bir çarpanla işlem görmesinin tek örneğinin 2008 mali krizi sırasında olduğunu ekledi.

Citi analistleri şöyle devam etti: “Pro forma şirketin müşterilere daha güçlü bir konumda, gelişmiş ölçek ve daha geniş teknik yeteneklerle hizmet verebilecek olması nedeniyle çarpanın genişlemesini bekliyoruz.”

Citi, Omnicom-IPG birleşiminin 2026’da 8,26 dolar düzeltilmiş hisse başı kazanç üretebileceğini, bunun 2027’de 750 milyon dolarlık maliyet tasarrufuyla 9,42 dolara yükseleceğini öngörüyor.

Firma, anlaşma dönüşüm şartlarına dayanarak Omnicom için 103 dolar, Interpublic için 35 dolar hedef fiyatını korudu.

Citi, ABD tarifelerinin tüketici harcamalarını ve dolaylı olarak hane halkı net servetindeki düşüş yoluyla reklamcılığı olumsuz etkileyeceğini öngörse de, her iki ajansın da gelirlerinin önemli bir kısmını yurtdışından elde ettiğini, bunun da darbenin etkisini azalttığını belirtti.

Firma ayrıca, birleşmiş şirketin veri, dijital platformlar ve pazarlama teknolojileri gibi alanlarda gelişmiş ölçek ve daha geniş yeteneklerden faydalanacağını bekliyor.

Citi şu sonuca vardı: “Birleşme sonrası oluşacak firmanın, her iki bağımsız firmadan daha iyi bir şekilde müşterilere hizmet verecek konumda olacağına inanıyoruz.”

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu